Premium WordPress Themes

21 April 2011

Maksiat Ada Aku Kisah



Kebelakangan ini banyak perkara maksiat berlaku bukan lagi berlaku di belakang kita, tetapi secara terang-terangan terhidang depan mata kita. Rasa menyampah juga dibuatnya. Seolah-olah masyarakat dan negara ini tidak mempunyai kepercayaan agama, adat dan moral lagi kepada pelakunya.

Pandang kiri duduk berdua-duan, pandang kanan tengah buat projek maksiat, tengok depan tengah beramas mesra dan tengok belakang lagi dasyat. Kemudian nantikan kelahiran anak luar nikah kelak. Ada aku kisah semua ini, mungkin itu tanggapan para perlaku devian ini.

Nak tegur dikatanya kita penyibuk, dengki dan cemburu. Tak tegur sudah serupa seperti haiwan pelaku-pelakunya ini. Mana letaknya nilai diri, harga diri dan jati diri semua ini. Nafsu diutamakan akal dibelakangkan. Maka berluluasalah golongan ada aku kisah ini, menurutkan dan memuaskan nafsu dangkal ini.

Ilmu ada tapi tak diamalkan, adalah sia-sia, tapi bila sudah berilmu buat-buat tak tahu pula, lagi jelek. Jadi bagaimana dengan golongan ada aku kisah ini, rasanya mereka tahu apa itu maksiat tetapi malangnya, buat-buat tak tahu, kerana kononya trend terkini couple-couple ini ada stail. Entah bagaimana mereka berfikir sebegitu. Tunggulah bala Allah s.w.t kirimkan pada mereka ini, seperti disempitkan rezeki, selalu gelisah, dan semakin hilang seri diwajah.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan: