Premium WordPress Themes

07 Mei 2011

Cara Berpakaian Bagi Yang Berperut Buncit

Assalamulaikum dan Selamat Sejahtera sekalian. Ampun maaf tajuk entri kali ini bukan berniat untuk menyinggung mana-mana orang yang berperut buncit. Harap entri ini membawa makna bagi yang sewaktu dengannya. Baiklah apakah cara pakaian atau stail apakah yang dianggap stylo bagi mereka yang berpertu buncit. Fesyen sentiasa berubah-ubah dari hari ke hari dan zaman berzaman. Kalau zaman emak abah kita dahulu stail berpakaian ada kelainan dengan fesyen kita pada hari ini. Tetapi kali ini fokus ialah pakaian yang bersesuaian untuk mereka yang buncit.


1. Cuba pilih pakaian yang mempunyai corak yang tidak tertumpu pada bahagian perut yang buncit itu, sebaliknya hiasan seperti keruk leher akan menarik perhatian mereka yang melihat anda. Dengan hela ini sebenarnya anda akan dapat mengalihkan pandangan terus ke perut buncit anda.

2. Cuba pilih seluar yang berkaki kecil atau tirus. Elakan di bahagian hadapan seluar anda dari zip sisi. Stail kocek, lisu dan seluar ketat akan menarik perhatian pada bahagian tengah badan anda. Selain itu lengging dan stirrup pants adalah pilihan yang terbaik namum begitu janganlah terlalu ketat.

3. Cuba pilih skirt yang tidak mempunyai kedut di bahagian pinggang, sebaliknya cuba pakai skirt lurus kerana dengan stail ini siluet di bahagian bawah badan anda kelihatan kecil dan langsing.

4. Cuba pilih baju jenis sheath yang menampakan garis lurus dari bahu ke bawah. Pemilihan stail ini memberi gambaran badan lebih kecil dan lebih tinggi.

Selamat mencuba dan rasakan kelainan pada penampilan anda setelah mencuba tips ini...

Tiada ulasan: